Välkommen till 2009

Då var första dagen på det nya året nästan slut och man sitter här med nyårslöften flygandes omkring i hjärnan. Nyårslöften och förhoppningar. Det är väl så det brukar vara i början på ett nytt år. Förhoppningar, förväntningar. Det var i alla fall ett mycket bra avslut på 2008 som i övrigt också varit ett mycket bra år. Mesta dels i alla fall. Om man tar bort ångesten och depressionerna som skolan har givit en ett antal gånger.
  Nyårsafton firandes i alla fall med kära vänner, vilket var ytterst trevligt. Mysig middag hemma hos Emma tillsammans med henne, Carro och Rebecka. Efter våran 3-rätters meny så var vi alla proppmätta och begav oss till fest nummer 1. Iväg till ett för mig i alla fall, ganska stort antal okända människor och värden Pablo. Det blev dans och skratt och snart blev klockan mycket och vi begav oss vidare till Skara. Nyårsfyrverkerier vid tolvslaget. Pussar & kramar med vänner och bekanta, det nya året är här! För att nämna något komiskt, träffade på Alex Nelje på station i Skara, vän till Totte och bor i Varberg. Har haft denna människa på msn i 2 år, men aldrig träffat honom. Igår gjorde jag det, efter att han spenderat 11 månader på New Zeeland träffade jag honom på nyårsafton i Skara. komiskt tycker jag!

Efter tolv blev alla ganska sega som vanligt. Varför är det alltid så? Det blev i alla fall så att det nya året inleddes hemma hos Jimmy & Jonas. Efterfest stämning på hög nivå och jag hade deeptalk med Daniel. Bättre killkompis får man nog leta efter. Sen hemgång eftersom jag som var nykter lovat att hämta bror och lisa i Lidköping. Började det nya året med poliskontroll. Var ju inte för pigg då man blev stannad vid 04.00 tiden för att göra blås-&-körkortskontroll. Men men, nu var det gjort för första gången också då! Slocknade runt 5 och sov som en sten till 12.00. Tack för en bra nyårsafton alla som bidrog till det.

Vad förväntar vi oss nu då, av 2009? Jo överst på listan står ju helt klar Studenten. En tid man sent kommer glömma. Annars får väl Oasis i Skandinavium, industrijobb i sommar och en höst i Italien klara platser på listan. Men mitt motto detta år ska vara "ta dagen som den kommer" och att våga ta chanser. Om det bidrar till något bra, det får vi se!

NYÅR 07/08

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0