myndighetsdagen närmar sig

Idag är dagen för dopparedagen, ja eller i alla fall ungefär som dagen före julafton. Imorgon äger min födelsedag rum och det ska firas. Ikväll blir det firande tillsammans med kompisarna. En rejäl förfest väntar och vi lär väl ha lika roligt som vanligt antar jag, och hoppas jag. Kl 00.00 i natt är det utgång på Oktoberfesten.
  Vad betyder egentligen 18-årsdagen? Det är ju bara en ålder. Men varför har man då längtat efter just denna födelsedagen så himla länge? Det kan bero på något av dessa alternativ:

  • Du får rösta 
  • Du kan dömas till fängelse 
  • Du får köpa 3,5:or på ICA 
  • Du får köpa tobak
  • Du får beställa alkohol på krogen 
  • Du får skaffa körkort
  • Du får gifta dig
  • Du får deltaga i realityserier 
  • Du får ringa in till program som Momento, Full pott osv.

    och en hel del annat så klart. Är det på grund av det här som vi vill fylla 18?
    jo antagligen. På tal om något helt annat, nu ska jag gå en promenad!

Kommentarer
Postat av: sitting bull

man får spela yatzy oxå.. helt lagligt.. grattis på födelsedagen kram chefen

2008-09-28 @ 00:28:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0