I väntan på bättre tider

Detta uttryck kan matcha in lite var stans i vår värld. Efter att ha sett dagens nyheter så tycker jag att uttrycket passar in mer än vanligt. Ännu en skolmassaker i Finland till exempel. Skrämmande! Kan detta hända även i Sverige? Ja tydligen, enligt politiker och andra högt uppsatta människor så kan det hända även i Sverige. Men krävs det "kändisar" och välutbildade för att kunna räkna ut en sån sak? Ne det tror jag inte. Klart det kan hända i Sverige, det kan väl varenda människa räkna ut, hur var ska kunna arbeta mot det, det kan dem där politikerna komma på.
  Väntan är nu också inlagt i mitt dagsschema. Jag hade förväntat mig att vara ledig idag, men nu helt plötsligt så kanske man ska infinna sig i skolan ändå. Vilket jag inte vet än på någon timme. Jag blir knäpp på det här!
  Väntan på SkLT är nog strax över dock. Snart är Sofia från Familjeredaktionen här för en intervju, så peace out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0