Ett tomt saltkråkan

Det är så det känns. När jag idag traskade genom Hällekis tomma gator fick jag känslan av Saltkråkan. För bara ett par veckor sedan var samhället fyllt med turister. Lekande barn, utländska bilar, överfulla tåg, kö i kassan i affären och folk på gatorna. Idag var det öde. Mörkt. Tråkigt.
  Nu är sommarsäsongen över och Hällekis har gått och blivit dött igen. Det är precis som när sommaren är slut i Saltkråkan, bara öborna kvar. Idag är Hällekis mitt Saltkråkan.

Btw, gårdagen var mysigt. Skräckfilm, canton-mat, prat, skratt, sen natt med Emelie, Lisa, Sandra och Daniel.
Idag ska jag fira min födelsedag i förväg, vilket betyder att det bara är en vecka kvar! 18-årsdagen kommer mot mig med stormsteg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0