beatlesmania

Igår läste jag en debattartikel angående döda kändisar. Artikeln var skriven av Fredrik Virtanen och han disukterar i denna artikel hur vissa människor aldrig skulle blivit så kända om det inte dött i förtid. Han tog upp musikfenomen som Kurt Cobain, Elvis och John Lennon. Själv tycker jag att grabben är helt fel ute. I min ögon kommer J. Lennon alltid vara hur stor som helst, och det hade han varit även om han levt idag. Även så med Elvis osv.
  Det fanns ju faktiskt ett fenomen som kallas Beatlesmania, och för runt 40 år sedan var detta fenomen hur stort som helst, och det har hållt i sig. Eller tog det slut då John Lennon mötte självaste Yoko Ono, eller blev bande bara ännu mer omtalat? Själv tror jag inte att världen är riktigt beredda på att ge upp detta fenomen ännu. Vad tror ni?
  Idag är det prick 42 år sedan som John Lennon träffade Yoko Ono. 9 september 1966.
Var det som folk sa, var det början på Beatles undergång? Eller har det bara hjälpt dem växa? Så som jag ser det, så verkar Yoko Ono i alla fall inte gjort allt för mycket skada. För man kan fortfarande höra Beatles dåna ut ur högtalarna.
Mycket Beatles tankar idag mina vänner. Beatlesmania in my head!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0