vad sägs om lite slowmotion?

Ärligt talat, det skrämmer mig hur fort tiden går. Den bara springer iväg och allt det där man har tänkt att göra läggs på hyllan, precis som en hatt och väntar på att bli använt. De senaste dagarna har jag haft för mycket i mitt huvud och för mycket omkring mig, men äntligen är höstlovet här.
  I torsdags var det en heldag på skolan i princip, försäljning av höstbalsbiljetter the whole day, brandinfo av räddningstjänsten (pga alla bränder), gymmet, NTV-möte där vi inte fick för mycket vettigt sagt och det måste det bli ändring på. Efter plugget upplevde jag och Linnea en otroligt rolig cykeltur på hennes cykel (som mer låter som en moped) och skratten var nära hela tiden. Kvällen avslutades dock med Toasts och Muhammad Ali hemma hos Herr Bergsten.

Fredag. Årets föreningspresentation stod på schemat och den var otroligt mycket mer genomtänkt i år än åren innan. Alla föreningar representerade sig på scenen i Aulan och det var nog historiens första föreningspresentation som lett till totala skrattanfall. Det gick bra för "mina" föreningar, NTV, Studentnisse och Höstbalskommittéen gjorde mycket bra ifrån sig tycker jag. Men så klart, så inträffade något som verkar ha blivit en fredagstradition för Katedral. ÄNNU ETT BRANDLARM. Ja, det brann på ännu en toalett, ingen blev skadad, med det hela leder nog till mordbrand. Seriöst? Vad håller på att hända?  Fredagen avslutades som vanligt med Fika på italienskan och ifredags var det Kajsa & Towe som stod för Il Dolce.
 
Måste bara tillägga att fredagskvällen bestod av ännu en matlagning-a-la-lovisa, orientalisk wokgryta och nudlar. Mumma! Ny helgtradtion?
  Jobb på Carinas igår. Det var pubkväll med BA-BAND som liveakt. Relativt mycket folk. Relativt mycket fylla bland äldre. Relativt mycket skratt. Jag älskar mitt jobb, vi har hur kul som helst. Jobbade även med Marcus och Sofi som man inte träffat på ungefär 100 år. Skoj! Nu har klockan ställts tillbaka, "tillbaka med utemöblerna", och jag har fått en timmas mer sömn, hurra! NU; Pizzatime!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0