Heldag med mamma!

Äntligen hemma efter en heldag med mamma! Inte så att sällskapet var illa, utan mer att vi har åkt halva skaraborg runt denna lediga måndag. Började äventyret, i Kristinedal (utanför lkp) mamma skulle nämligen kolla på tyger. Mitt ute i buschen när man tror att man har kört helt fel ska man köra lite till. Vid detta tillfälle säger min kära mor:
- Antingen ska vi svänga däråt (pekar åt vänster) eller däråt (pekar åt höger), samtidigt som hon skrattar.
- Ja du mamma det går inte att svänga åt så många andra håll, svarar jag och vi båda ligger dubbelvikta.

Väl framme i vad som skulle kunna tänkas vara vildmarken så var tygaffären stängd. JA ännu ett skrattanfall kom som på beställning, för på hela ditresan satt vi nämligen och skämtade om detta.
  Det blev färd mot Skara och kisspaus hos pappa på Toyota. Vidare till Skövde. Omvägar runt ett övergivet Köpstan och långsamma bilförare. I skövde var det dags för besök på Kristinaboden, skulle prova studentbalsklänningar. var absolut inte meningen att jag skulle köpa någon, utan bara kolla. MEN, jag blev kär och 20 minuter senare gick jag därifrån med ett överglatt leende. Studentbestyr 1 - check!



Lunch på Gräddhyllan, där jag kort hann hälsa på Erik (mv-baldejt-08 & kär vän). Smyckeshoppning till kommande höstbal på Glitter. Höstbalsbestyr 1- Check!
  Ut till nya Maxihuset där det blev lite shopping. Eller mer FYNDshopping faktiskt. Ja efter detta var både mor och jag helt slut, men då fortsatte vår resa till Skara återigen.
  In på Dressed For Success, fixa det sista inför höstbalen. Tyllkjol utprovad, klänningen blev mycket snyggare. Höstbalsbestyr 2- Check. Sedan prova svarta handskar, höstbalsbestyr 3- Check! Vilket redogjorde att hela min höstbalsoutfit är klar. Biljettköpr, Baldejt ordnad, förfest på Stadt och ja, sen är ju kvällen räddad.

Dagen avslutades i Götene, där mamma inhandlade lite julklappar till min bror och vi köpte lite fika med oss hem. Nu är jag helt slut och vill helst bara sätta mig med fotbad (doft Calvin Klein) och se på Boston Tea Party. Kvällen är räddad!

HÖSTBAL PÅ KATEDRAL 8 NOVEMBER 18:30 , Höstbalskommittéen hälsar er hjärtligt välkomna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0