I julens tider

Det blev en kort visit på Falkängens julmarknad förut, med mamma och mormor. Mysigt, synd att det inte var någon snö bara. Annars fanns julen där på alla sätt, det till och med luktade jul.
  Mitt i allt julstök så fanns en av Götenes luciakandidater. Vilket förde mina tankar tillbaka till 2005 då man själv blev krönt till Götenes lucia. det var nog en av de roligaste veckorna i mitt liv. Lite sömn, grymt mycket skratt, stearin i håret, tidiga mornar, ont i halsen och riktig vinter. Vi hade en gemenskap som inte är lätt att uppleva. Då trodde man att man aldrig skulle glömma den tiden och aldrig släppa de vännerna man fått. Men nu så här tre år senare, så har jag bara kontakt med en av luciakandidaterna och tiden som götenes lucia ligger långt bak i huvudet. Men ibland är det mysigt att plocka fram de där minnena och tänka tillbaka. För jösses vilken härlig tid! Man var 15 år, högstadieelev och riktigt lycklig!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0