Förvirrad eller bara förvillad?

En mycket bättre dag på huvudvärks fronten, och jag känner mig nästan som vanligt. Dock är det många andra tankar som flyger omkring i min skalle. "Det snurrar i min skalle" som Familjen skulle sagt. Jag har nämligen en irriterande film på hjärnan. IDag på filmkunskapslektionen kom nämligen Juha och sa "Idag ska vi se en film som alla här har sett minst 7 gånger, den innehåller nämligen verkliga klyschor. Den följer dock ingen mall och efter att ha försökt analysera den till halv fyra i natt så förstår jag fortfarande inte mönstret och budskapet i den." Min första tanke blev "JAA" äntligen en film som man får tänka till lite för att se, Olle höll med mig och jag satt som på nålar.
  Filmen hette "The time before her eyes", ärligt talat jag har inte sett någon knepigare film. Skaparna ger en signaler flera gånger då man tror att filmen verkligen ska nå the point of no return, eller i alla fall en riktig vändpunkt. Man sitter hela filmen och väntar på i princip INGENTING, förutom vackra bilder och bra skådespel. Helt plötsligt tar filmen slut och eftertexterna börjar rulla i gång. "Jaha, nu då?" blev nästa tanke och jag förstår fortfarande ingenting.

Någon som sett den? Jag ser i alla fall fram emot diskussionen på nästa lektion. Roligt att se om någon annan har fattat.


Ja något annat som får huvudet att snurra idag är ju det Amerikanska valet. Medans halva min klass sitter i skolan och följer valvakan på SVT, TV4 och CNN kommer jag sitta hemma hela natten med popcorn och annat gått och följa Filip & Fredriks subjektiva valvaka. Jag säger bara, GO OBAMA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0