En månad kvar!!!

Äntligen är den här, eller ja snart i alla fall. Det är en månad kvar till den mysigaste högtiden på året, Julen. Jag börjar redan nu räkna ner. Mamma har bakat lussekatter och pepparkakor idag, det luktar gudomligt. Jag måste erkänna att jag redan har tjuvsmakat. Ja, på julmusten också, fast det var längesen nu. Jag kan inte hejda mig när julen drar igång. Idag ligger det 15 cm snö på marken och jag kan nog inte känna mer julkänsla. Det börjar krypa i kroppen på mig. Jag vill åka pulka, köpa julklappar, ha snöbollskrig, baka julgodis, se på tomteparaden, jobba julbord, lyssna på julmusik (äger ju faktiskt 900 jullåtar), slå in paket, sätta nejlikor i apelsiner och pynta huset. Jag blir som ni märker helt galen under Julen, jag älskar den!

Om ett år kommer Lisa och jag att befinna oss i Italien just vid denna tidpunkten. Det blir nämligen till att fira jul på italienskt vis nästa år och jag kan nog inte längta mer. Det ska bli hur roligt som helst. Men nu måste jag ju ta vara på denna julen hemma i Sverige och verkligen leva ut och fira denna julen riktigt ordentligt, eftersom att nästa år blir helt annorlunda. Jag ska slå på stort och vara riktigt ambitiös med julklapparna i år. Inte för att de ska vara extra dyra, utan bara extra genomtänkta.
  Julen 2008 betyder också Emmas 18-årsdag. Hurra! Och utgång på Juldagen så klart.

JAG VILL HA DENNA UNDERBARA HÖGTID NU!!!


Kommentarer
Postat av: Lisa

shit, 1 år och 1 månad kvar.

snart är vi där:P

2008-11-26 @ 16:26:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0