en ganska lång sammanfattning

Mycket har hänt de senaste dygnet. Det var ju dags att få upp julstämningen med ett besök på Liseberg igår. Emma och jag begav oss dit och så gjorde även regnet. Min kamera levde sitt egna lilla liv (därav inga bilder) och jag fick nitlotterna under varenda lotteriomgång. Klänningen jag skulle köpa inför nyår var slut. Min väska gick sönder, vi hade inga sittplatser på tåget dit och på vägen hem så höll vi på att missa bussen på grund av förseningar. Horoskopet hade otroligt fel. Min kväll blev skit kass. Det enda positiva var sällskapet och hamburgaren på Burger King.
 
Annars så blev Daniel intervjuad av Tv4 Skaraborg igår och eftersom jag spelade in så kunde jag se klippet. Han gjorde bra ifrån sig och kan vara stolt tycker jag. Se mer på hertzberg.blogg.se
 Italienskan var en glädjekick igår. Jag tror alla i Steg3-gruppen kände sig som på speed ett tag. Johan (vår lärare) berättade att vår skola ska börja ha utbyte med en italiensk skola i Bergamo. Brevkontakt osv. Visst det låter skit spännande men det roligaste av allt är att ett par elever från vår grupp får åka dit i april och hälsa på. Såklart vill alla åka med så det slutar väl med lottning. Kan ju hoppas att jag får en vinstlott denna gången. Det låter kanske ego, men jösses vad kontakter man kan skapa när man är där och vad mycket man kan lära sig. Det behöver jag inför mitt kommande halvår i Italien med Lisa.

Italien nästa? Ja tack!


Det blev segertåg för Robin & Kevin i Idol. Kollade idag, eftersom jag spelade in igår. Jag säger bara, ROBIN DU ÄR MIN GUD! Okej, kanske inte Gud. Men shit vad bra han var igår. Hallelujah-moment, gospeltemat till ära. Äntligen åkte Johan ut och jag kan inte förstå hur det är fysiskt möjligt att en 12-årong klappar ihop efter att ha fått stå tillsammans med denne pojke på scen. Sån hysteri som det är kring Johan Palm har nog ingen sett sedan Beatles.
  Jag är ledsen Alice, jag vet att du är grym. Men håll tillbaka dina tårar, snälla. Nervositeten flödar, vi förstår det men man behöver inte halvt lipa ihjäl sig varenda gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0