en expert på att stressa upp sig...

Inledde dagen med en nervositetsattack. Det blev en hel del diskussion ang. uppkörning och teori på italienskan i morse. Jag blev bara mer och mer nervös. Gråten var skrämmande nära! Hade i alla fall körlektion idag, även där tog nervositeten över och jag sumpade grejer som jag annars är skit bra på. Men känslorna har vänt fram och tillbaka precis som en hängande reflex i jackan. Ena stunden glad och positiv, nästa stund bitter och negativ. Men som Marcus Birro hade sagt, om man skulle vara glad hela tiden skulle man vara psykopat. Eller var det inte så han sa?

  Tankarna ändrades dock HELT när jag anlände till filmkunskapen och det var dags för en ny film på den vita duken. Ja alltså, inte på bion då, utan via vår projektor i klassrummet. I alla fall, filmen skulle innehålla propaganda och vi skulle kanske totalt ändra synsätt på vissa saker enligt Juha (vår lärare alltså). Filmen var Zietgeist, vi hann dock inte se klart vilket var synd. Men filmen ifrågasätter verkligen ALLT i vår värld. Allt som vi trott på i evigheters evigheter ifrågasätts och i vissa stunden så känner jag att deras propaganda har trängt in i mitt huvud. För i vissa fall så tror jag dem verkligen. Deras intensiva röster, snabba bildklipp och otroliga utläggningar om varför hela mänskligheten skulle ha fel. Det var i alla fall en mycket imponerande film, väcker många tankar och återigen får man tänka till lite. Bra tycker jag. Som tidigare nämnt, filmkunskapen Äger verkligen, jag lär mig hur mycket som helst och jag har nog aldrig haft ett så intressant ämne i skolan (+ att Juha är grymt bra, helt sjukt vad han kan mycket, tänk när man själv kan så mycket om film, då ska jag vara stolt och tänka tillbaka på den här terminen i skolan). Jag borde nog börja jobba med film, på något sätt. Filmkritiker, filmproducent, manusförfattare? Nja det får vi se. Men än så länge är det nog det ämnet som intresserar mig mest, i alla fall för tillfället. Nu väntar jag bara på att få se slutet på den manipulerande dokumentären!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0