valborg - 1 maj

"maj maj måne, jag kan lura dig till skåne.
i skåne satt en apa som lura dig tillbaka"

VALBORG:
Estetiskverksamhet hela dagen där jag fick spela ut i teatern. En härlig dag med teaterövningar, avslappning, massage och skratt. Dagen förföljdes dock av en viss frustration över vad som skulle hända på självaste Valborgs-kvällen. Jag tog dock beslutet att vara hemma, men att ta en tripp till Lidköping för att shoppa på eftermiddagen.
  På bussen och resten av eftermiddagen fortsatte i Estetiskt tecken. Jag träffade nämligen på Malin (Es2) och Therese. Jag gick med dem på stan en stund, tills Thess åkte hem, då de bara blev jag och malin kvar. Vi flummade omkring i stan, förstörde inredningar, tappade saker, stressade, fyndade, skrattade och skämde ut oss. Men det var en mycket trevlig eftermiddag som helt klart ska göras om!

Det blev shoppat lite grann, allt på REA! En klänning, en tunika och ett par solbrillor var vad jag åstadkom under denna eftermiddag. På kvällen blev det sen Pasta Carbonara, godis, film och framförallt hallonsoda, tillsammans med pappa. Jag tyckte detta var ett ypperligt sätt att fira Valborg på.
image48
1 MAJ:
Idag är det första maj, vilket betyder att det officiellt är sommar. Så nu alla människor kan ni börja använda shorts och ballerinaskor utan att skämmas, även om regnet öser ner. Maj är en fantastisk månad, så är det alltid. Denna maj betyder Kullenfestivalen, Nationella prov, Mv-bal, Vårrundan, en månad kvar i skolan och massa annat.
  Ikväll ska jag jobba och som ni vet, så tycker jag om mitt jobb. Därför ser jag fram emot kvällen! Denna helg betyder Vårrundan på Kinnekulle och Vårrundan betyder en jäkla massa folk!










Vårrundan 2007
Carinas Kök&Bar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0