squeezeday

En sån där underbar klämmdag. I den bemärkelsen att dagen klämms mellan två röda dagar.
Sånna dagar tycker jag om. Dock är de dagarna utmärkta att plugga på, eftersom att man inte gör något annat vettigt. Denna squeezeday blev dock inte så. Jag hade planerat så väl att jag skulle plugga samhäll, men istället gick jag upp sent och åt frukost, såg på American Pie Beta House, lagade mat och såg en film till.
Nu är klockan redan 17 och jag har insett ännu en gång vilket lamt liv jag har. Men även om det är konstaterat, så kan inte det bryta ner min lycka idag. För idag känns det som att det är jag som står på toppen av Mount Everest. Idag mina vänner kan ni inte förstöra min dag.

Ikväll blir det återigen jobb. Gårdagens jobbkväll blev lika bra som vanligt. Camilla och jag pratade om förra helgen, vilket ledde till många skratt. Vi besöktes av motorcykelknuttar, pensionärer från Skåne och Danmark, vi åt glass med hallonsås och persikor och skrattade ytterligare. Jag var inte hemma fören närmare 00.30.
Idag däremot blir det jobb med Sofi för första gången på nästan tusen år. Ska bli jätteroligt. Så om en stund hämtar puddingen upp mig i sin heta bil och sen beger vi oss mot ännu en kväll på Kaosfabriken. En kväll där vi ska servera pensionärer, både i baren och till bords. Det blir nog en toppen kväll!



image52

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0