la festival

Jag glömde en sak i mitt förra inlägg.. något riktigt viktigt, men ändå något så oviktigt, Melodifestivalen!
Igår var första deltävlingen i årets melodifestival och än en gång säger kritikerna "fel vinnare!".
Vad är det för fel på oss svenskar? Har vi någon gång röstat fram Rätt vinnare?
  Stor skam att Christer Sjögren får en plats till finalen och att Velvet inte ens kommer till andra chansen.
Amy kickade och jag får nog erkänna att E-type & The Poodles tog fram hårdrockaren i mig. 
  Men hur röstar man rätt då? Jo man försöker komma fram till vilken låt som egentligen är bäst, inte om artisten i fråga är bra. Jag vet att många äldre är fans av Sjögren, men snälla Christer, åk tillbaka till vikingatiden.



Något som nästan skrämde mig under gårdagens deltävling var, Face 84!
Jösses så patetiskt, in på scenen kommer fyra rockiga tjejer men så fort dem öppnar munnen önskar man att ljudet försvunnit från tv:n.. Alla gamla X, haha vilken text! 
  Men denna Brandur, hur söt får man bli? Han kanske inte förtjänade en plats i finalen. Men han tände nog många tonårsflic kors hjärtan med att bara va sig själv. 
  Sidekicken Björn Gustafsson gjorde succé med sin charmiga göteborgska, sitt smålockiga hår och gulliga leende. Om han inte skulle delta i festivalen, så skulle jag inte heller sitta framför tv:n och titta. 
Björn Gustafsson - the one and only!
 
image6
 

Kommentarer
Postat av: Lia Florenz

björn är bäst :D

2008-02-10 @ 15:26:31
URL: http://mydearbylia.blogg.se
Postat av: Elin

Björn var det enda som inte var skandal med gårdagens melodifestival,, :P

2008-02-10 @ 16:59:42
Postat av: emma

gårdagens melodifestival var rena skämtet! usch säger jag bara! fast björn ägde ju!
götet funkade fint, dimmigt men gårdagen erbjöd fin shopping, så jag klagar inte.
bockar och bugar, men kan dock inte säga att det är jag själv som designat. fick hjälp av http://cillenl.webblogg.se/ ;) hon fixar säkert din också om du ber snällt :)
ses på tisdag gumman!

2008-02-10 @ 23:36:56
URL: http://anotherheadaches.blogg.se
Postat av: Simon

I loove Europe! Så jäkla bra :)

2008-02-13 @ 16:28:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0