hata-götet-dag!


image7Mitt namn fanns på alla säten på Skövde-tåget,
det tyckte jag var ball!


Ah egentligen är det inte Götets fel, jag vet inte riktigt vem man ska skylla på faktiskt.
Vid 8.55 avgick tåget mot Göteborg och det såg ut att bli en riktigt trevlig dag.
Problemen började egentligen redan 8.40 då Linn insett att hon glömt mobilen hemma i Götene.
Ja i alla fall, väl i Göteborg är det lagom mycket folk, men snabbt förstår vi att det bara är en kort fas..
För efter en stund i femman förstår vi att vi har begått ännu ett misstag, vi åkte till Gbg samma dag som Melodifestivalen äger rum i staden, men också båtmässan, hurra för oss!

Lovisa hittar i alla fall en jacka och är mycket nöjd! Men efter besöket på H&M satte de verkliga promblemet igång.
Linns maestro slutar totalt att fungera, det går inte att betala med och bankomaten vill inte ens ta emot kortet, utan spottar bara ut det! APA!
  Vi äter dock kinabuffé och blir mätta tills vi nästan spyr. Vi beger oss till Nilson's och där blir jag kär i ett par skor.. jag lovar de är ap snygga! Vi flirtar ett tag med expediten och han tycker Verkligen att jag ska köpa skorna, han  fick mig på fall, ah jag köpte dem!

Linnsan och jag bestämmer oss för att åka hem tidigare, vilket vi aldrig skulle gjort.
När vi sitter på tåget mot Herrljunga är allt frid och fröjd..MEN!
Väl i Herrljunga väntar vi i 30 minuter FÖR LÄNGE, utan att veta varför!
Jag säger ju det, jag hatar kollektivtrafik, så nu ska vi skicka in en resegaranti.. punkt.
Allt detta leder till en hata-götet-dag!

Men det som gjorde dagen så dålig var egentligen att vi inte hade det viktigaste av allt.
Tid och pengar, vilken jäkla soppa!

Kommentarer
Postat av: emma

ni var i göteborg, samma dag som mig! utan att jag ens såg er.. göteborg är bra stort du!
nyfiken på dina köp må jag säga, hoppas ni hade det trevligt, trots allt som kom ivägen
puss

2008-02-09 @ 19:40:59
URL: http://anotherheadaches.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0