hårfärgning & premiär!

Jag tog sovmorgon idag... mumma! valde att göra historiaarbetet på annan tid, vilket var helt okej med lärare osv. Men som sagt, sovmorgon för mig betyder att sova 30 min längre, så jag vet inte om jag kan kalla det sovmorgon. 
  Dagen inleddes med att jag får höra från lite MoPare att jag är lik någon i musikalen Hair, så detta ska kollas upp. Jag kommer med en lika-som-bär lite senare. Dagen rullade efter detta på, hade uppsats på Macbeth på morgonen, tema: Maktbegär - vad kan en människa göra för att få makt? dra referenser till Macbeth. Sen fortsatte Shakespeare-andan och Daniel, Axel och jag gjorde klart engelskafrågorna kring Shakespeare. Lååång håltimma, var sedan vad som väntade. Den tillbringades i bibblan med Andjelo, Sofia och Daniel, Lisa kom även och gjorde oss sällskap lite senare.

En intressant sak som Daniel tog upp idag var att när han var liten så ville han ha JÄTTE långt hår, helst ned till knäna, för det skulle underlätta att gå på toa det, använd håret istället för toapapper och klipp sedan av håret som du använt. Jag vet inte om detta låter som bra, jag är mycket tveksam. Det gav i alla fall en hel del skratt :)
  Efter plugget åkte jag till Götene, handlade med mamma, köpte present till lill-kusinen som fyller 5 och strax ska mami färga mitt hår. Ikväll blir det kycklingfilé och färskpasta, men det bästa av allt, ikväll är det premiär av Private Practise, ja tack! jag ska titta!


Börjar halv tolv imorgon, men ska åka till skolan redan till 9.00 för att se Berguvens BK möta Fotbollsgymnasiet. Vem som vinner? ja den som lever får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0