Gossip Girl - diskussion!

Det är väl bara att erkänna, jag laddade ner hela första säsongen och såg den på en helg. Jag som annars brukar vara så duktig och se alla serier på tv, men nu kunde jag inte hålla mig. Jag är inte den enda med denna bekännelse, vi är fyra personer i klassen som i princip är besatta.
  I går ägde en diskussion rum om denna härliga serie. Har ni sett den? Jag som är världens största OC-nörd blev helt tagen när de sas att  Josh Schwartz, skaparen  av the OC skulle göra serie av böckerna Gossip Girl. Jag kan nu bekänna att jag är lika besatt av GG som av OC. Men under vår härliga pratstund om GG kom vi in på åldern på skådespelarna. Jag blir nästan rädd när jag tänker på det, okej killar som är DÖ heta i serier och spelar karaktärer som är runt 17 år är egentligen runt 22 i verkligheten, inte konstigt att man inte hittar sånna killar på sin egen skola. Men tjejerna då, om vi tar exempel Taylor Momsen som spelar Jenny Humphrey i GG, hon är ju skit snygg och man tänker, ja hon är väl runt 17-18 år, men nej (!), det stämmer inte alls, människan är född 1993 vilket betyder att hon i år är 15 år, jag säger det igen 15 år! Det gäller även Willa Holland som spelar Kaitlin i OC, hon är född 1991 och är hur snygg som helst. Det måste vara okej att bli lite avis? Båda dessa tjejer ser mycket äldre ut.

De andra skådespelarna i GG är dock lite äldre, Penn Bagdley som spelar Dan är född 1986, Ed Westwick som spelar Chuck Bass, som förövrigt ser halvdrogad ut mest hela tiden men ändå speglar en viss charm är född 1987 i England. Tjejerna i serien då, förutom Taylor Momsen. Tjejen som spelar Serena, det guldblonda håret som jag tror ALLA tjejer vill ha, Blake Lively, också hon är född 1987, dock i Kalifornien. 

Gossip Girl har blivit det nya OC, alla pratar om det, alla vill ha kläderna, alla vill ha pengarna, alla vill ha Dan/Serena. Inget att skämmas för killar, vi vet att ni också följer serien. Det är helt okej för oss!  
 Hela diskussionen avslutades med att Christopher säger "Ne, jag känner mig tjejig, nu pluggar vi matte" .


image14
bild: lh3.google.com/.../s800/gossipgirlpromo.jpg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0