glad kommersiell dag!

Jag har två saker jag bara måste klaga på idag!
Efter att ha klivit av tåget på slutstation och kommit hem kan jag äntligen pusta ut.
Idag finns det två speciella, jag ska kalla det fenomen som har stört mig något enormt.

Fenomen 1: Alla Hjärtans Dag.
Ursäkta alla där ute, men jag tror jag hatar denna dag. Överallt, vart man än vänder sig hänger det hjärtan, rosor, poem och röda girlanger. I varenda affär finns det  "alla hjärtans dag-erbjudande" och butikerna spelar dagen till ära kärleksmusik. Affischerna riktigt skriker ut "Haha alla singlar där ute, idag är ni losers", okej tack, i så fall är jag en loser, men måste ni tala om det för mig genom massa kommersiell skit! Kan inte folk börja uppskatta varandra mer i det vardagliga livet, ge varandra kramar, presenter, blommor och choklad. Måste det finnas en speciell dag? Det enda som är bra med den här dagen, är att alla affärer tjänar en jäkla massa pengar på skiten!

Fenomen 2: Skrikiga högstadieelever
När jag satte mig på tåget mot Gbg i morse kände jag mig lyrisk och glad. Jag såg fram emot att spendera en dag tillsammans med Lovisa-2 i stan och åka ut till Frölunda en tripp. Men när jag satt mig på tåget i Herrljunga och det började rulla mot Götet fick jag ett slag i magen... framför mig satt ett gäng högstadietjejer och skrek som idioter. Dem själva tyckte såklart att det var hur kul som helst, men vi andra då? Visa lite respekt för fan. När vi rullade in på centralen kände jag en lättnad, äntligen tyst! Men schi fick jag, då ställer dem sig upp och sjunger en låt om Gbg. Jag insåg i den stunden att de hade förstört min dag och jag hoppas innerligt att jag aldrig har varit sån!


Förutom dessa två fenomen har dagen varit riktigt bra, jag köpte ingenting men jag fick iaf spendera tid med Lovisa-2 och hann spana in en hel del unga grabbar. Ah jag får väl inte klaga!

Kommentarer
Postat av: torsten.

kommersiallismen slår sitt järngrepp om befolkningen och man terroriseras av högtider som sakta men säkert förändras från trevliga till affärsjippon.
du kan ju skratta dig lycklig åt det faktum att du är en mogen och respektabel person till skillnad från dagens efterblivna tonåringar.
Stå på dig! :)

2008-02-15 @ 01:02:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0