fredag den 13:e?

idag är det fre... ne vänta lite, det är ju bara onsdag idag. Men något gör att jag har fredagskänslan inom mig, och nu handlar det inte om vilket fredag som helst, utan den värsta av de alla, fredag den 13:e!

Idag är en sån där dag som man helst bara vill stryka ett streck över.
Rrrring, rrrrring, 06.30 klockan ringer och jag kisar lätt med ögonen och drar en suck! Ställer om klockan på 07.45 och somnar gott om, utvecklingssamtalet var ju ändå inte för än 10.30. 
  Jag vaknar till toner av Winnerbäck och går sakta men säkert upp och tar en dusch, gör mig iordning och går till bussen. Väl i Skara tar jag en skön promenad från busstationen till katedral, jag har ju så gott om tid. Men när jag anländer till skolan väl förberedd på ett samtal om mina betyg och annat skol-tjafs får jag reda på att utv-samtalet ägde rum för en timme sen! Grattis Lovisa, dagens första tabbe!

Mattelektion och som vanligt är jag sjukt uttråkad, jag och axel lyssnar på musik och går igenom det kommande samhälls provet. Ja, 12.25, samhällsprov - internationella relationer! Hurra, bushdoktrinen, FN's generalsekreterare och NPT-avtalet, där försvann direkt 9 poäng! Skit prov. 
   Historia... en lektion som ska tillbringas på museét, nästa arbetsuppgift; Lokalhistoria! Jag som beslutat mig för att skriva om Hellekis Säteri och har humöret på topp får ett slag i magen när personalen säger att dem inte har någon info om Hällekis, men va fan! Jag och Linn beger oss istället till VIP för att köpa godis, lagom på busstationen inser vi att vi missat bussen, tabbe nummer... 20? Ah jag vet inte, jag orkar inte räkna.
i väntan på att bussen ska gå från Katedral möts man av ett stort leende av Simon, bredvid mig sitter en skrattande Linn och ja, det var nog det bästa ögonblicket under min dag.
Bussen går hemåt, nu slutstation Hällekis!

Jag bara hatar dagar som går helt fel, hjälp!

Kommentarer
Postat av: Simon

Skönt att man gör någon glad iallafall :)

2008-02-06 @ 19:37:51
URL: http://swahnstroem.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0