Expedition dokusåpa

Idag på mediakunskapen diskuterade vi dokusåpor genom åren och att Sverige faktiskt var först i världen med dokusåpa, visste ni det? Det är i alla fall sant och först ut i mediavärlden var Expedition Robinson. Det var verkligen en serie som ALLA följde. Men varför? Idag fick vi se bakom kulisserna på såpan och ja, jag kan nog erkänna att jag inte skulle vilja delta en säsong!

Men efter Robinson har det ju kommit hur många dokusåpor som helst, alla lika patetiska. Det var Baren, Paradise Hotel, Bachelor, Big Brother, Farmen och säkert massa andra. Men varför kollar man på de då? Om det nu är så patetiskt. Det kan inte jag svara på, vi svenskar tycker antagligen om att se folk göra bort sig i tv, dock har ju vissa av dessa slagit igenom rätt stort utanför dokusåpavärlden, tex Carolina Gynning, Emma Andersson och Alexandra Zazzi.
 
Om jag skulle kunna tänka mig att vara med i en dokusåpa? Mitt svar får nog bli nej. Men nu är frågan, skulle du ställa upp i en dokusåpan med chansen om att vinna en miljon kr?


Nu blir det lite psykologi plugg och sen ska jag se på Juno :)

Kommentarer
Postat av: Gustav

Jag vet inte om jag skulle göra det, i så fall skulle det nog inte vara för pengarna utan kanske för att få veta hur media skulle framställa mig ??

2008-02-25 @ 22:11:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0