danska, att älska!

Började dagen med att ta en tidigare buss till skolan än planerat och sedan var det dags för utvecklingssamtal.
En ganska innehållsrik dag i Skara. Matten gick bra idag också, inte dåligt av mig. Samhällskunskapen ägnade vi åt en diskussion och "lek" kring idealmannen och idealkvinnan i dagens Sverige.
  En glad överaskning idag var att de inte längre serverar fiskbullar på Katedral, dem har nu insett att ingen tycker om de där svampiga, illaluktande bullarna av fisk. Bättre sent än aldrig!

MUF var på skolan idag, stod utanför kaffis oc h delade ut broscyhrer och knappar. Riktigt trevliga människor! Det blev ett livligt samtal med ett par av dem och jag bestämde mig att gå med i deras organisation, även där bättre sent än aldrig. Så nu vet ni kära läsare även vart jag står politiskt.
  För att dra på rubriken på detta inlägg, jag och två klasskompisar har en förkärlek till danska. Att följa 2900 Happiness och Anna Pihl gör att vi flera gånger i veckan får en dos av detta härliga språk. Jag har nu bestämt mig för att läsa danska efter gymnasiet och vem vet, kanske flyttar jag till huvudstaden Kopenhagen, någon gång!


Kommentarer
Postat av: matilda

Sofylle! (stavning?)
Danska is the shit! :P

2008-02-21 @ 19:53:41
Postat av: emma

danska är livet! :D

2008-02-22 @ 11:59:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0