250 mille i bagaget

Jag vet jag är lite sen, men jag kände att jag var tvungen att ge ifrån mig en kommentar.

Henrik "Lunkan" Lundqvist, vi alla frölundafans största hjälte. Mannen som skrev kontrakt med Rangers utan att spela i ett farmarlag, målvakten som visat prov på att han nu är värd ett kontrakt värt 250 miljoner kr!
  Ja jösses-amalia! Okej, han är bra, han är en av världens bästa hockeymålvakter. Jag vet, jag avgudar honom och är extremt ledsen över att han en gång lämnade frölunda indians. Men är denne fantastiske man värd, 250 miljoner?

Hur bra man än är på en sport, är man värd så mycket pengar då? det är min fråga. Jag får nog faktiskt säga att det är lite överdrivet. Men visst, någon måste väl tjäna in storkovan.
  Som det ser ut nu i alla fall så kommer Henke inte tillbaka till Götet än på 6 år. Men inga ledsna miner, 6 år i NY Rangers är inte heller fy skam!


http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/nhl/article1843762.ab


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0