Panikslag

Med hela mig frysandes under täcket försöker jag plugga på den där nedrans filosofin. Vad är kunskap? Hur man kan definiera sanning? Vem var Hume? Vem var Decartes? Ärligt talat, det är säkert hur intressant som helst, men med feber krypandes i kroppen på mig känns det för tillfället som det mest ointressanta i världen.
  Jag har panik. Depression påväg? Hoppas inte. Linn och jag diskuterade det på bussen hem idag, man orkar inte mer nu, efter en termin i trean är man helt slutkörd och det känns som att man kan gå in i väggen när som helst. Jag kanske har haft för mycket att göra den här hösten trots allt?
  Jag vill i alla fall bara ha jullov nu. Eller ja, först vill jag ha lusse, men sedan kan jag gå i ide en vecka och vakna upp på torsdag nästa vecka. För då vankas det studetmiddag och jullov. Men jullov betyder jul, och jul betyder julklappar? Återigen drabbas jag av en inre panik, samma sak varje år. Vad ska man köpa? Storebrors klapp är redan klar. Men resten då? Emma och mamma fyller ju år också. Plus att man ska ha en ny nyårsklänning. Personlig konkurs? Troligtvis.



Allt är ordnat inför torsdagens Lusse-disco på Focus iaf.
Indianen har landat. Dräkt är på plats. Smink är på plats. Hår är på plats.
Nu inväntas bara torsdag eftermiddag!

Lusse -06
Oskar, Niklas, Brian & Henke
vissa går in för det mer än andra!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0