muntligt nationelltprov

Då sitter man här och tragglar det där stackars talet inför morgondagen. Nationelltprov i Svenska B. Det positiva är ju dock att det är i princip det sista vi gör i Svenska B, för alltid. Men nu ska vi ha fokus på det här och hoppas på att det går bra. Är ganska nöjd med mitt innehåll faktiskt. Temat Intryck och Avtryck är lite klurigt ändå. Jag har valt att prata om "Skenet bedrar" i alla fall. Succé eller inte? det återstår att se.
 
Annars så har jag världens himla sovmorgon imorgon och jag kan utnyttja den för en gångs skull, för jag har bil imorgon. Inte helt och hållet galet. Ska passa på att ta kortet till körkortet också.. kan ju behövas fakitskt!

Ska sova nu, eller i alla fall lägga mig i sängen och
halvtitta på Gilmore Girls och snegla ett öga till på talet. peace!



Btw. Såg Narnia - Prince Caspian idag. Eftersom att jag älskar Häxan, Lejonet och Garderoben så var jag ytterst tveksam till film nummer två. Men det visade sig bli en bra överasskning. Sjukt bra innehåll, sorgligt slut.
Btw 2. Köpte julklappar idag, så jag har bara till Emma kvar nu! + en 18 års present till flickebarnet. Med vad ska man köpa? Några förslag? Kontakta mig snarast.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0