Kalle Ankas Jul

Då var det 10 minuter kvar till starten av Kalle Ankas Jul. Visst det är tradition, men är det inte lite uttjatat? Nu kommer jag få halva Sveriges befolkning mot mig, men jag tycker faktiskt det. Jag ser inte det där verkliga nöjet i att sitta och titta på samma sak varenda år. Karl-Bertil Jonsson kan jag förstå, så också SvenssonSvensson. Nu tänker ni; "Hur kan hon ens tycka så? Varenda kotte uppskattar väl Kalle Anka. Ha, Svensson Svensson som att det vore kult". Men då får ni tänka så. För jag tycker att Kalle Anka är överskattat. SÅ himla roligt är det inte.

Annars så har min julafton inte riktigt börjat ännu. Har hjälpt pappa i köket lite. Mamma jobbar. Jag säger som Axel sa, "jag hoppas att pappa gör bättre mat än centralköket". För den där nedrans skolmaten ska bli enormt härligt att slippa. Om två timmar börjat julfirandet på riktigt, då blir det julbord tillsammans med familjen och mormor & morfar. Härliga bilder kan väl utlovas. Nu, ska jag duscha!

Tack alla söta människor för era God-Jul-sms!
och btw, vart tog den utlovade snön vägen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0