julen leker kurragömma

Jag skrev ju igår att jag var klar med alla julklappar och att det nu bara var att invänta julen. Men julen verkar inte vilja komma. Vart är snön som ska ligga på marken så här några dagar innan jul? Jag har inte bakat något julgodis, jullåtarna snurrar inte i cd-spelaren eller i ipoden, julfilmerna har ännu inte börjat visas på tv.
  Men ikväll, 21.00 på Tv4 är det dags för den sötaste julfilmen av de alla Love Actually. Innan det blir det pre-julafton hemma hos mormor. Kanske borde jag festa till det med lite julskum, pepparkakor och julmusik innan dess? Då kanske även de vita flingorna tar chansen och gör ett maraton från himlen. Hoppas kan man ju alltid, för det enda jag önskar mig i år är en vit jul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0