intryck & avtryck - igen!

Sitter och läser på Aftonbladet.se där de nu avslöjat årets deltagare i Let's Dance; Laila Bagge, Blondinbella, Hasse Aro, Morgan Alling osv. Men det är inte det som är intressant.
  Jag hittar efter lite letande en artikel som får mig att rysa. Tänk att bara ord på papper kan få en att känna en sådan känsla. Artikeln handlar om Ludmilla som berättar om sin dotters självmord för 6 månader sen. Hennes dotter fick permission utan hennes vetskap och det ledde till att den deprimerade dotter kastade sig framför ett tåg. Detta reagerar jag på, men när jag sen läser det sista stycket och det står "Linnéa planerade sitt självmord. Hon höll uppe en fasad för att omgivningen skulle tro att hon mådde bättre. Det där ordet fasad, det känns igen. Jag pratade ju nämligen om just det ämnet på mitt muntliga nationella prov i SvB. Hur man ofta bygger upp en fasad för att visa omgivningen hur "bra" man mår. Nu fick jag svar på min frågeställning. Inte bara att det är vanligt att människor bygger upp fasader för att visa ett starkare yttre, utan också att det är något stort fel då personal kan ge en självmordsbenägen person permission utan att meddela föräldrar. Artikeln skrämmer mig. Vill du läsa hela, gör det här.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0