hej mitt vinterland

Utanför fönstret är det vitt så långt ögat kan nå. Det har precis slutat snöa och jag ska för första gången ge mig ut på vägen alldeles ensam. Lite otäckt? Ja. Men det gäller att anpassa hastigheten till väglaget.. som det så fint heter.
  Just nu sitter jag här med en irriterande lakritssmak i munnen. Inte för att jag har ätit lakrits, utan för att vår tandkräm har en annorlunda smak av salmiak. Jag har länge undrat vad den egentligen smakar, för äcklig är den, men så bara för några minuter sen uppbarade det sig och jag kände lakritssmaken. usch! Tandkrämen avgör väldigt mycket hur dagen ska bli, det är ju faktiskt tandborstningen som inleder den sociala aspekten i ens vardag. För utan tandborstning vågar man ju inte prata med någon. Tandkrämen är viktig, därför ska jag skrota salmiaksmaken och återgå till Colgate total whiting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0