ett nummer ifrån

Ja, och så var det det där med att vinna. Jag tror ärligt talat att jag är född med otur. För turen verkar aldrig finnas vid min sida. Än en gång sitter man som förlorare i Bingolotto, självklart är det inte bara där jag förlorar, men hur många gånger har man egentligen vunnit på bingo? Ja, inte många. En ny lott på sin höjd.
  Men så förut, i första bingon blev jag helt exalterad. Med ett nummer kvar till resan till Thailand är då sista numret i bingon ett nummer i från det jag skulle ha, 65 istället för 64. Men ärligt talat, det kändes som att jag redan hade vunnit. Jag har nog inte varit så nära en så stor vinst någon gång. Visst hade det varit kul att vinna en resa till svenskarnas paradis, men jag hade hellre vunnit en resa till någon annan plats i världen. Så just nu sitter jag och hoppas på att jag vinner den där stackars resan till Jerusalem. Inte för att det är en drömresa eller så, utan bara för att det verkar otroligt vackert.

Annars så sitter jag och glädjs åt Familjen Wahlgren och rimstugan, i takt med att jag äter After Eight & dricker julmust.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0