dag 8

Ännu en skoldag. Lektion. Rast. Lektion. Lektion. Var en mycket flitig italienskaelev idag, tillsammans med Emma. Kanske kan jag påbörja mina italienska studier i Italien nästa höst. Florens, Rom eller Genoa? det är frågan det. Några nya planer måste jag i alla fall komma upp med, eftersom en dröm idag kan tas ned från den mentala anslagstavlan. Idag låg nämligen Brevet bland posten. Alltså, Brevet med stort B. Brevet från Pliktverket. Texten löd som följer "Pliktverket avslår din ansökan'...'Motiv för beslutet: Hälsouppgifterna som du har lämnat innebär dock att Pliktverket inte kommer att kalla dig till antagningsprövning." WTF?? Är det mitt fel att jag har astma? Jag skulle kanske klarat lumpen alldeles utmärkt om jag bara fått chansen att visa vad jag går för. Men nej då, tryck ner en i skiten bara!
Detta bevisar bara att jag måste komma på något annat att göra om ett år. AuPair i USA eller Storbrittanien? Plugga italienska i Italien? Eller gå militärens aspirantutbildning? Ja, jag får ta mig en funderare.

Btw, idag avbokade jag mina danskurs; modern/balett/jazz och ska istället köpa halvårskort på gymmet. Bra jobbat! Plus att Conny ringde och ändrade min körlektion, så imorgon kommer jag befinna mig på Lidköpings gator i den värsta rusningstrafiken. Hurra!



Kommentarer
Postat av: Emma

Pliktverket kan ju gå och dö! Du hade klarat dig galant tror jag.

2008-08-26 @ 19:35:31
URL: http://anotherheadaches.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0