dag 2.

En blondare Lovisa sitter nu vid datorn och skriver. Nyss hemkommen från skolan. Massa tankar snurrar runt i huvudet. Det kan vara första filosofi-lektionen som spelar hjärnan ett spratt. Redan efter 30 minuters filosofi känner jag mig snurrig, hur ska det bli efter 45 timmar? Frågor som människor har försökt få besvarade i evigheter är sånt vi ska ägna oss åt dessa timmar. Vad händer efter döden? Åt jag verkligen potatismos igår? Var Gustav Vasa verkligen kung? Eller är allting bara massa inbillningar gjorda av människor. Idag har jag lärt mig att ALLT går att ifrågasätta, utom "Tänker jag, så finns jag". Okej, så det enda vi egentligen vet är att vi finns. Men varför? Lever vi i något Matrix och vaknar upp och har drömt hela livet.
  Ja som ni märker är jag måttligt förvirrad. För att stilla mina tankar ska jag nu äta lasagne och ägna mig åt lite föreningsarbete som behöver tas tag i. Peace out!

btw. igår blev jag vegetarian (äter dock fågel) på halvtid. Blir det på heltid? vem vet.
Ska i alla fall testa i skolan till att börja med, för där är vegmaten mkt bätter än den vanliga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0