Viva the 80's

Idag är jag på toppen humör, även om jag haft lite motgångar sedan jag steg upp i morse. Men jag har i alla fall gjort det bästa av situationen och det slutade helt okej!
  Jag var verkligen urtrött i morse när klockan ringde och efter att ha snoozat 5 gånger gick jag äntligen upp. Påväg till skolan somnade jag med Lasse Lindh i öronen. Dagen rullade på och när Foto-lektionen kom så fick vi istället arbeta med Studëntligen, men Emma O och jag kom ingenstans i vårt arbete. Det var ett frebilt letande i skolkataloger från 80-talet, i jakt på bilder på gamla djäknar. Men ingen lycka funnen!
  Vid 13.30 tiden fick jag dock ett uppmuntrande sms, Erik Sand frågade om jag befann mig på Katedral, för han skulle komma och sätta upp affischer om 70/80-tals discot på lördag. Jag mötte honom i receptionen och tog med han på rundvandring på Katedral. Han övertalade mig också till att gå på 70/80-tal på lördag.

Efter att ha tappat bort nycklarna och hittat de igen, åkte jag, daniel och axel till lidköping för att möta josef på vägverket. Grabben hade klarat uppkörningen och vi firade med pizza/kebabtallrik. Mums och GRATTIS!
  Sen shoppa lite inför lördag och vidare på balettlektion.


Jag har blivit kär i 80-talet. Ja faktiskt så ligger det 3:a på min lista över saker-som-gör-mig-lycklig. 80-talet var fritt och färgerna var läckra. Rubikskuben tog sin början, man lyssnade på Michael Jackson och Madonna, klädde sig i tights och body, håret var våfflat och uppsatt i en hög tofs! Just det, man får inte glömma benvärmarna, fulaste men mest bekvämma plagget, ever!  Alla var så glada. Det enda negativa var väl att Palme blev skjuten. I alla fall, jag är lite småförälskad och därför kommer jag återuppleva 80-talet i lidköping på lördag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0