sommaren är kort

Ännu en dag med varma vårvindar. Ytterligare en skolvecka inleds och vi går mot sommaren. Nu är det bara 7 veckor kvar i skolan och sedan är det sommarlov. Sommarlov som ofta betyder sol och bad, sommarjobb, fester och resor med kompisarna. Denna sommaren ska bli den bästa, ja det är så man brukar säga. Men den här gången menar jag det. Förra sommaren var hur lam som helst och när skolan började igen hade jag inget vettigt att komma med. Så den här sommaren har jag lovat mig själv att göra det bästa av möjliga. Det tråkiga är dock att två månader sommarlov går så mycket fortare än två månader i skolan. Men som sagt, man får ta vara på tiden och göra det bästa av situationen. Det är ju dock mitt sista sommarlov. I augusti är det nämligen dags för sista året på gymnasiet och en kommande student.
  Men än är vi inte där, det är ett trettiotal skoldagar kvar innehållandes prov, nationella prov, inlämningar och massor av annat. Dock börjar snart vårtraditionerna visa sig med MV-sjungningar i Botan och brännbollsspel på idrotten. Jag tror faktiskt att vi kan stå ut några veckor till innanför skolans tegelväggar. 7 veckor går fort, och snart är vi där!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0