psykopater och solsken

Åter en inspirerande dag fylld av vårväder. Jag som brukar hata tisdagar kan faktiskt erkänna att den här varit helt okej. Det har traglats italienska verb, fotats en deckarserie, ätits veg-mat, pluggats matte och massa annat.
  Psykologilektionen ägnades åt Jim Jones. Psykopaten som tvingade 900 sektmedlemmar till självmord. Människor som Jim Jones borde enligt mig ligga begravda 4 meter under jord. Men psykologi-lektionen blev också min start för positivt tänkande. Jag måste sluta stressa och tänka mer på mig själv! det insåg jag idag.

Efter skolan åkte dafgård och jag till Solveigs tryckeri för att trycka affischerna till Kullen. Så inom en snar framtid kan ni se vår affisch ute på stan i Skaraborgs län. Ja, både jag och fredrik hade förväntat oss stora tryckpressar och papper överallt när vi kom till tryckeriet. Men vi blev snuvade på konfettin. Där fanns en människa, en dator, en Stor skrivare och en miljard papper... ÖVERALLT! det var inte mkt till tryckeri. Jag blev rent ut sagt chockad.
  När vi gjort vår deal med tryckeriet bestämde vi oss för att ta en glass vid Krönikebrunn och steka lite i solen. Klockan sprang iväg och jag tog bussen mot dansskolan.
  Där tog min lycka slut! Efter att ha väntat på tågstationen för att få åka hem säger en mans röst "Tåget från Göteborg mot Hallsberg är minst 20 min försenat" Jag höll ärligt talat på att smälla av. Tredje gången på 1½ vecka som jag blir minst 20 minuter försenad pga KOLLEKTIVTRAFIK! jag blir rent ut sagt mentalsjuk.

När jag kom hem drabbades jag av ännu en panikattack. Imorgon är det inlämning och redovisning av historiaarbetet, och vissa i grupper har inte gjort sitt jobb. Så nu får jag göra det själv. Tack för den!

Kommentarer
Postat av: Livhan

Hahaha eller hur. Man undrar hur fan dom kan jobba där. Huuur stökigt som helst ju. :S

2008-04-22 @ 20:41:50
URL: http://amandalivh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0