27 dresses!

Illamåendet kryper upp längst med halsen på mig, som hulkningar. Att se det där sötsliskiga tramset var en gång något roligt. Jag blev så glad och vadå, lyckliga slut är väl det bästa som finns?
  Ärligt talat, att behöva genomlida ännu en sockersöt kärlekskomedi är outhärdligt. Men idag hade jag ändå bestämt mig för att se den nya filmen 27 dresses, den är ju så kritikerrosad. Men redan efter 20 minuter kunde man lista ut slutet och då tappade jag tålamodet. Jag har insett att jag har gått ur det där stadiet, romantiska komedier är ingenting för mig. Jag kapar hellre av mig armen än att se fler sånna filmer på bioduken.
  Men aldrig ska man säga aldrig. Filmen var väl hyffsad för sin genre. Men alla de där filmerna är ju likadana. Jag lär väl se fler sånna där filmer i mitt liv, men jag hoppas jag slipper nu på ett tag.



På tal om tragiskt. Igår inträffade världens disaster. Ni som läste gårdagens inlägg vet hur bra min dag började. Det var en sån där härlig vårdag när lyckan bara spritter i kroppen. Men Schi fick jag. Ett svart moln lade sig över mitt huvud och när eftermiddagen kom och jag satt med hårfärg i håret så brakade helvetet lös. L'Oreal Couleur Experte Multi-Tonal förstörde min dag. Vadå anti-orange effekt. "för det är du värd", ah visst! 
  Nu sitter jag i alla fall här med halvoranga slingor som färgat av sig i resterande hår och är i stort behov av en duktig frisör. Imorgon eftermiddag intar jag första bästa salong i hopp om ett mycket bättre resultat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0